9 juli 2013

Stop met vermoeiende-niet-boeiende-egoïstische verhalen!


Oh COME ON.

Ken je dat? Mensen die je eigenlijk nooit spreekt op, bijvoorbeeld, Facebook, maar eens in de zoveel tijd ineens je komen vermoeien met verhalen die je eigenlijk TOTAAL niet interesseren. Of ze doen net of ze interesse in je hebben ("Hoe is het met je auto?") en omdat ik niet ze gelijk wil overspoelen met informatie, antwoord ik dan meestal iets in de richting van: "Oh ja nog steeds druk bezig hè en met die van jou?". En dan is die "En met die van jou?" eigenlijk meer iets vanuit mijn ik-moet-sociaal-zijn-kant dan dat het me werkelijk iets boeit. Als ik het zo graag wil weten, zou ik het wel aan je vragen, maar vooruit. Ik wil best even naar je luisteren.

Op de één of andere manier zien mensen dat "En met die van jou?/En met jou?" als een opening waar ze maar wat graag hun hele lijf tussen willen wurmen om even hun complete verhaal op te kunnen dringen aan je. Je doet nog zo je best om zo kort mogelijk te antwoorden of zelfs aan te geven dat je daar allemaal geen verstand van hebt..in de hoop dat ze dan afdruipen. Maar nee, echte volhouders zijn het! Ik snap dat ook nooit hoor, dat ze dan toch stug doorgaan. Als iemand op mij zo zou afpoeieren dan had ik allang gestopt. Want een kort antwoord is ook niet leuk als je je verhaal wilt doen.

Maar het mooie is nog, zodra ze hun complete weekplanning, levensverhaal, cijferlijsten, cup-maat, avond-eten-ideeën en wat voor kleur hun ontlasting had die ochtend naar je hebben uitgespit, boeit het ze ook niet dat daarna het gesprek dood valt. Aan de ene kant denk ik dan, hè-hè, maar aan de nadere kant ben ik ook wel lichtelijk beledigd dan. Waarom? Nou, ik ben dus voor hun echt gewoon een soort Twitter waar je alle onzin maar op kunt spuien. Of ander het leuk vindt om te lezen of niet, tsja dat is niet hun probleem blijkbaar.

HALLO! Ik zou het leuk vinden dat je tegen me praat ook als je dus écht interesse in me hebt en dus níét alleen maar om je verhaal bij mij te dumpen. Maargoed echt zeggen doe je dat natuurlijk niet, want inmiddels heb je al zo'n irritatie niveau opgebouwd, dat je ook al helemaal niet meer met die mensen wilt praten. Ook niet als ze zich echt interesseren. Nu vraag je je af, waarom verwijder je ze niet gewoon? 

Ja.. waarom niet? Ik wil ook niet lullig overkomen.. daarom heb ik er ook niks over gezegd tot nu toe. En persoonlijk zeggen zal ik het ook niet doen, want wil mensen geen rot gevoel geven. Dus kom nu niet aan me vragen, HUH heb je het over mij? Want als je je dat afvraagt weet je dus al van jezelf dat je het doet (of je bent way too insecure), anders voel je je niet aangesproken, so stop doing it!
 Interesse tonen in mensen is echt niet moeilijk en als je graag je verhaal kwijt wil, maar enkel als éénrichtingsverkeer dan start je maar een blog.

Zo, ik kan er voorlopig weer even tegen aan!




3 opmerkingen:

  1. Hahaha geweldig. Of van die mensen die, als je toevallig in de buurt zit / staat tegen de lucht gaan zuchten en praten, net zo lang tot je wel MOET reageren, en dan hele verhalen waar je NIET op zit te wachten ...

    Anyway: Hoe is het met je auto?

    ;)

    BeantwoordenVerwijderen