21 augustus 2013

Happy moments in Paris.


Vorig jaar zijn vriendlief en ik een weekendje naar Parijs geweest. PARIJS. Oh mijn hemel, ik wilde daar al zo lang naar toe. En wat is het mooi, wat is het prachtig! Tenminste, in Parijs zelf.

Onderweg naar Parijs hebben we samen in een romantische restaurant gegeten en daar kreeg ik al gauw 'de vraag', samen met een prachtige ring. <3

Bullshit natuurlijk, zou ook wat zijn als hij me na 5 maanden al ten huwelijk zou vragen.


Toen we die avond aankwamen bij ons hotel dachten we minstens dat we de ochtend niet zouden halen. Gelukkig zaten we heel hoog, maar -oh dear-  wat was het een zwerversbuurt. 

"The Ghetto."

Al gauw kwam daar natuurlijk het uitpakken. Hoe veel ik altijd meeneem, hoe weinig neemt hij altijd mee. Erg leuk contrast, ik moet namelijk altijd 20 paar sokken, 7 broeken, 8 truien, 3 pyjama's en minstens 50 stukken schoon ondergoed mee, grove schattig hoor.

Hij versus mij.

Anyway, in Parijs (iedere toeristische plek trouwens) zie je altijd mensen bij een bekend iets zichzelf in de meest vreemde poses wurmen om een 'selfie' te maken met dat bekende object. Wij zouden wij niet zijn als we dat natuurlijk even na deden.
We are tourists! We need to be in the picture too!

Natuurlijk zijn we bij alle mooie plekjes geweest. De eerste dag zijn we bij de Notre Dame geweest waar ik schijt had aan het 'geen foto's maken' regeltje, want ik ben een toerist dus ik wil foto's. Het Louvre was nog even een twijfelpunt, we zijn toeristen dus eigenlijk MOETEN we even naar de Mona Lisa.... Zucht.. Oke HIER met die plattegrond en we zijn linea recta door het Louvre heen gestoven naar de Mona Lisa. "Nou dit is het dan". "Okay.. Zullen we weer gaan?" "Ja graag."
We zijn zo goed in cultuur snuiven.



En dan natuurlijk de Eiffeltoren. We kwamen daar pas eigenlijk eind van de middag/begin avond aan, we hebben 2,5 uur er over gedaan om naar de top te komen. En ja dat was met de lift. Wat een hel. Maargoed, je moet het maar meemaken hè. Dus inmiddels toen we bovenin waren was het stikdonker, joepie.


        
Links: "Dayz two, theyz ztill haz nut dizcovurd that wie ar not Frenzj." 
Rechts: Lijkt een schattig plaatje, maar vriendlief beet eigenlijk in mijn oor hier.

De laatste dag zijn we nog naar de schilderswijk geweest en de Sacré Coeur, dat was ook waanzinnig mooi!
En eigenlijk was dat ons korte, maar mooie weekendje Parijs. Ik kan het toch wel iedereen aanraden, het is echt een prachtstad! Maar kies wel een ander hotel, ondanks dat we blij waren met de Domino's tegen over ons hotel waar we hebben gegeten.










2 opmerkingen:

  1. Ik ben nog nooit in Parijs geweest, behalve Disney maar dat telt niet he. Ik ga in Oktober voor de eerste keer, backpacking style dus geen hotels maar hostels en natuurlijk op budget. Maar ik heb er zo'n zin in en na het zien van je foto's nog meer.

    In welke buurt zat je, dan kunnen we kijken voor een hostel in een andere buurt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Parijs is echt bomb. Ik ben daar januari geweest en vond het zo cool. Was een kort maar krachtig weekendje. Jammer van je hotel. Misschien is het Ibis Budget iets voor de volgende keer? Daar zaten wij namelijk en het is op loopafstand van het treinstation, heel schoon, een beetje klein maar goed betaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen