12 september 2013

Don't be a Barbie, be yourself.



"No one can make you inferior without your consent." - Eleanor Roosevelt

Serious, don't. Waarom zijn we toch altijd zo met ons uiterlijk bezig? Altijd slanker, strakker, grotere tetten, mooier.. Is het niet het belangrijkste dat diegene die het dichtste bij je staat je mooi vindt? Voel je je mooier als je 60 likes krijgt op 1 foto? Is dat het? Zorgt dat tegenwoordig voor je zelfbeeld, in plaats van wat bijvoorbeeld je partner van je vindt?

De prioriteiten liggen tegenwoordig blijkbaar anders. Natuurlijk ben ook ik onzeker, maar zolang ik oprecht geloof wat vriendjelief zegt tegen me, hoef ik me niet druk te maken. Voor mij is namelijk het belangrijkste dat hij mij mooi vindt zoals ik ben en dát maakt mij zekerder. Niet een shitload aan likes van mannetjes die zitten te geilen op mensen van het andere geslacht.

Ik was ook altijd bezig met mijn uiterlijk en wat eet ik en hoe zie ik er uit.. maar ik probeer dat nu af te leren. En dat gaat goed, op sommige momenten natuurlijk niet. En dan heb ik vriendlief die me er even op wijst dat ik goed ben zoals ik ben. 

We moeten ons minder vergelijken. Waarom zouden we nu zo bezig zijn met ons uiterlijk? Ik wilde ook van alles eigenlijk veranderen aan mijzelf, maar toen dacht ik. Wat als ik later kinderen heb, wil ik die het beeld meegeven dat zij iets aan zichzelf zouden moeten veranderen op het moment dat ze wat vrouwlijkere vormen hebben of wat dan ook waar ze onzeker over zouden zijn. Zou jij willen dat je kind later door jou niet tevreden kan zijn met zichzelf? Omdat jij hun dat idee geeft, want jij hebt immers wat laten veranderen aan jezelf. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar in de meeste gevallen ben ik op zo'n punt dat ik denk... nee meid.. 

Weet je. Leef je leven, geniet van het eten wat je hebt, geniet van lekker eten en beweeg daarbij gewoon. Zorg dat het niet de spuigaten uitloopt, maar ga geen calorieën zitten tellen voordat je wat aangeboden krijgt of wat wil eten.
Weest trots op die typische uiterlijke kenmerken die je van je familie hebt meekregen.

Be proud of who you are!






1 opmerking: